Wednesday, May 2, 2012

1995
seorang kanak2 merangkak2 sambil melakukan tawaf  ruang tamu-dapur-bilik tidur-seluruh rumah!aktif la kanak2 tu kan. sambil melakukan tawaf, tangan dia mencapai semua benda yang ada dia atas lantai lantas disumbat masukkan ke dalam mulut kecilnya itu. semua benda!tiada yang terkecuali.LOL

sehinggalah suatu hari..
 
rangkakan pertama..kedua..ketiga..
AHAH..apa ni?(bisik hati kecil kanak2 tersebut)
 well this thing looks delicious.
tengok-capai-masuk mulut-kunyah-muntah balik
 
HAHA.apa seyh ni?
 
 
dan sehingga kini 2012..kanak2 tersebut yang sekarang sudah remaja BENCI kan halia.
rupa2nya..si ibu telah dengan gembiranya mencampakkan halia di sekeliling kawasan rondaan anaknya tersebut.
Maka, bermula dari hari tersebut, kanak2 tersebut tidak lagi tengok-capai-masuk mulut-kunyah semua yang ada di atas lantai.LOL


1998

yeay!zaman tadika bermula.
bangun pagi-ibu kejut(kdg2 ayah!)
mandi-ibu teman
solat subuh-ibu paksa.lol
masak sarapan-ibu masak
makan sarapan-ibu suap
pakai kasut-ibu tolong
LOL.semua ibu sbb ayah pergi kerja awal.huhu
hantar tadika-ibu hantar
masuk kelas-ibu pimpin tangan.bhaha
 
KRING!!!!!
 okay.dah kena masuk kelas-ibu balik-huhu
 pergh!sekali cikgu yang masuk x boleh bla mke garang kan.haha
 
 
 
                                                                                         WUWUWUWUWU
 
aku mmg sejak kecil lagi x tahan org marah2 nih.LOL(ada ke org yg tahan?!)
lalu...
 
1999
 
aku:haha,ibu..ibu..
ibu:yes sayang?
aku:tadika x best la
ibu:iye?(nada annoying yang aku pun buat sekarang) 
aku:haah.nk masuk sekolah pulak boleh x?
ibu:erk?=='(budak nih biar betul)
haha.betapa matangnya pemikran aku masa kecik.lol
 
 
2000 January
 
saya budak sekolah rendah!LOL
thanks ibu!
 
ibulah yang paling memahami
budak 6 tahun akhirnya mulakan sekolah rendahnya dengan gembira!
 
 
2006 
 
minggu peperiksaan UPSR...
 
sekolah saya kecil.jumlah calon pun x cukup untuk buat peperiksaan di sekolah.huhu.akhirnya terpaksa merempat di sebuah sekolah nun jauh di kemaman.bhaha.
 
dungun-kemaman(tak dekat, okay!) 
 
 
tapi..
setiap hari lepas habis periksa
aku mesti nampak ibu and ayah dah tercongok tunggu aku kat luar bangunan dewan periksa
sedangkan aku duduk asrama sepanjang periksa*terharu*
  
aku pun tak tahu kenapa ibuayah buat macam tuh
tapi yang pasti aku nnt pun akan buat mcm tuh bila anak aku periksa.lol
biar terkejut gitu!!!

yang pasti.TERIMA KASIH IBUAYAH~

and finally aku score 5A.hamdalah
 
                                                                               sorry pinjam.lol.tak tau siapa punya


2007
tahun ni aku akan masuk asrama.sekolah jauh kan,JOHOR!lol
 
ibu:nanti belajar rajin2 tau..
aku:okay(nada x serius lansung)
ibu:nanti jangan lupa call ibu setiap hari tau..
aku:setiap hari???
ibu:haha.takdelah acah je.paling2 koman pun seminggu sekali tau..
aku:owh kalau gitu okay koooooot..hikhik
ibu: nanti jangan lupa ibu pulak bila dah jumpa kawan..
aku:ibu...janganlah risau(slow je aku cakap.rasa sebak)
ibu:dah kemas barang2 tu
terus ibu keluar
dan aku x sedar yang rupa2nya ibu menangis
............................................................

hari lapor diri asrama

blablabla...
akhirnya keluarga kau pun nak balik
ala..ala..ala..jgn la balik~huhu

dan waktu balik tu ibu macam x nak je cakap dengan aku
kenapa?kenapa?kenapa?

2 hari kemudian..
(perbualan telefon)
ayah:macam mana asrama?
aku:okay le~
ayah:ramai kawan?
aku:RAMAI kot..(yelah nak beza dengan sekolah lama kau dulu..==')
selepas beberapa minit..
aku:ayah,ibu sihat?
ayah:sihat je.
aku:knp hari tu..
ayah:she was crying
terdiam terus aku.
 
 

tak lama kemudian aku call ibu pulak
and she was crying again...



HAMIDAH BINTI JANTAN
she is my ibu
always be my ibu
LOVE you ibu
selamat hari ibu!


 
 
 
   


 



1 comment:

  1. comellah baby tu :)
    dulu bukan main suka masukkan benda dalam mulut, le ni mengunyah makanan pun malas. ke terkesan dengan halia yang keras tu?

    ReplyDelete